top of page

גישור גירושין

גישור גירושין הוא תהליך בהסכמה משותף של בני הזוג שנועד לבני הזוג ו/או הורים אשר טרם ההחלטה הסופית להיפרד או נמצאים בצומת דרכים בזוגיות טרם פרידה, לעיתים גם בנסיון לשקם את הזוגיות או לגבש הסכמות משותפות בכל הנוגע לגידול הילדים ובמידת הצורך, לחלוקת הרכוש והכספים שצברו במהלך השנים המשותפות מעתה ואילך. כל מקרה המגיע לגישור אינו דומה למשנהו.

נקודת המוצא של הצדדים המגיעים לגישור מרצון היא הידיעה כי קיימת מחלוקת וזהו נסיון אחרון בטרם יפנו לערכאות משפטיות וידונו בנושאי : גירושין, משמורת והסדרי ראיה, פירוק שיתוף, חלוקת רכוש, שני הצדדים ישכרו עו"ד לגירושין וההליך בעליות כספיות גדולות וימשך חודשים ואף שנים ויביא לפגיעה בילדים


השלבים בהליך גישור לגירושין

הליך גישור גירושין מתחיל תמיד בחתימה על הסכם גישור. ההסכם נועד להסדיר את מערכת היחסים ביניכם לבין עו"ד מגשר גירושין ולהבטיח שההליך יהיה תקין מבחינת החוק על מנת ולוודא שההליך יהיה חסוי. אין להשתמש בדברים הנאמרים במהלך הגישור כנגד הצד השני.

מספר הפגישות משתנה בהתאם למסכמות אליהם הגיעו הצדדים.

הפגישה הראשונה - נעשית בנוכחותם של שני הצדדים, במהלכה יעלה כל צד את טענותיו שלאחריה יצא אחד מבני הזוג וישאר עם מגשר הגירושין, ולחילופין יתחלף עם בן הזוג מחוץ לחדר עם סיומה. מטרת המגשר היא להבין את הנושאים השנויים במחלוקת ולסנן את הנושאים המשניים. הפגישה הראשונה עורכת כשעתיים לערך.

הפגישה השניה- בפגישה זו כבר ניגע ונתמקד בנושאים שהוצפו בפגישה הראשונה, ובהגדרות להמשך הפגישה, רצונות, כוונות מדוייקות לגבי רצונכם בנושאים אשר שנויים במחלוקת: חלוקת רכוש, הסדרי ראיה, מזונות וכו..לאחר שכל צד יעלה את דרישותיו מגשר גירושין ינסה לעלות ביחד עם הצדדים וכל אחד מהם בנפרד פיתרונות.

הפגישה השלישית- תעסוק כהמשך למציאת פתרונות מקובלים על שני הצדדים . תהליך זה ימשך גם בפגישות הבאות עד אשר יסתיימו ויגיעו לידי פיתרון מוסכם כל הנושאים ויוגדר פתרון מקובל ומקיף לכל הנושאים יחד. ככל שלא יגיעו הצדדים לפיתרון מוסכם ההליך ימשך גם בפגישה הבאה.

הפגישה הרביעית עד השישית- עוברים על ההסכמות שהושגו ומתחיל להתגבש הסכם הגירושין.

הפגישה השביעית- מעבר סופי על ההסכם וחתימה עליו.

לאחר החתימה על הסכם הגירושין בנוכחות מגשר הגירושין תתבקשו לגשת לבית המשפט לענייני משפחה הקרוב למקום מגוריכם ולפתוח תיק לאישור ההסכם, יקבע לכם מועד דיון להופיע בפני שופט. שלאחריו יאושר ההסכם, התהליך נמשך דקות ספורות וכרוך בתשלום אגרה לבית המשפט.

בשלב הבא יהיה עליכם לגשת לבית הדין הרבני ולפתוח תיק לקבלת הגט שם תעברו את הטקס הדתי.

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page